ࡱ> @tbjbjFF",,60tttt <2;;;;;;;$=R@B;E;><&&&;&;&&9:  tP::4T<0<#:\J@%rJ@(:J@: &;;tt&tD.04.02.01 WARSTWY ODSCZAJCE I ODCINAJCE. 1. Wstp Przedmiot SST Przedmiotem niniejszej szczegBowej specyfikacji technicznej (SST) s wymagania dotyczce wykonania i odbioru robt zwizanych z wykonaniem warstw odsczajcej i odcinajcej przy przebudowie drogi gminnej STEFANOWO-GAUSZYN. Zakres stosowania SST SzczegBowa specyfikacja techniczna (SST) stanowi dokument przetargowy i kontraktowy przy zlecaniu i realizacji robt zwizanych z wykonywaniem warstw odsczajcych i odcinajcych. Zakres robt objtych SST Ustalenia zawarte w niniejszej specyfikacji dotycz zasad prowadzenia robt zwizanych z wykonaniem warstwy odsczajcej i odcinajcej, stanowicej cz[ podbudowy pomocniczej, w przypadku gdy podBo|e stanowi grunt wysadzinowy lub wtpliwy, nieulepszony spoiwem lub lepiszczem. Okre[lenia podstawowe Okre[lenia s zgodne z obowizujcymi, odpowiednimi polskimi normami i definicjami podanymi w SST D.00.00.00.  Wymagania oglne oraz definicjami podanymi w  Oglnych warunkach umowy . Oglne wymagania dotyczce robt Wykonawca robt jest odpowiedzialny za jako[ wykonanych robt oraz ich zgodno[ z dokumentacj projektow, SST oraz poleceniami In|yniera. Oglne wymagania dotyczce robt podano w SST D.00.00.00.  Wymagania oglne . MateriaBy Rodzaje materiaBw MateriaBem zastosowanym przy wykonywaniu warstw odsczajcej i odcinajcej jest piasek. Wymagania dla kruszywa Kruszywa do wykonania warstwy odsczajcej i odcinajcej powinny speBnia nastpujce warunki : szczelno[, okre[lony zale|no[ci : D15 -------- < 5 D85 gdzie : D15 - wymiar sita, przez ktre przechodzi 15% ziarn warstwy odcinajcej lub odsczajcej, D85 - wymiar sita, przez ktre przechodzi 85% ziarn gruntu podBo|a. Dla materiaBw stosowanych przy wykonywaniu warstw odsczajcych warunek szczelno[ci musi by speBniony, gdy warstwa ta nie jest ukBadana na warstwie odcinajcej. Piasek stosowany do wykonania warstw odsczajcych i odcinajcych powinien speBnia wymagania normy PN-B-11113 dla gatunku 1 i 2. SkBadowanie materiaBw Je|eli kruszywo przeznaczone do wykonania warstw odsczajcej i odcinajcej nie jest wbudowane bezpo[rednio po dostarczeniu na budow i zachodzi potrzeba jego okresowego skBadowania, to Wykonawca robt powinien zabezpieczy kruszywo przed zanieczyszczeniem i zmieszaniem z innymi materiaBami kamiennymi. PodBo|e w miejscu skBadowania powinno by rwne, utwardzone i dobrze odwodnione. Sprzt Wykonawca przystpujcy do wykonania warstw odsczajcej i odcinajcej powinien wykaza si mo|liwo[ci korzystania z nastpujcego sprztu : rwniarek, walcw statycznych, pByt wibracyjnych lub ubijakw mechanicznych. Transport Kruszywa mo|na przewozi dowolnymi [rodkami transportu w warunkach zabezpieczajcych je przed zanieczyszczeniem, zmieszaniem z innymi materiaBami, nadmiernym wysuszeniem i zawilgoceniem. Wykonanie robt Przygotowanie podBo|a PodBo|e gruntowe powinno speBnia wymagania okre[lone w specyfikacji  Roboty ziemne i  Koryto wraz z profilowaniem i zagszczeniem podBo|a . Paliki i szpilki powinny by ustawione w osi drogi i w rzdach rwnolegBych do osi drogi, lub w inny sposb zaakceptowany przez In|yniera. Rozmieszczenie palikw lub szpilek powinno umo|liwi nacignicie sznurkw lub linek do wytyczenia robt w odstpach nie wikszych ni| co 10m. Wbudowanie i zagszczanie kruszywa Kruszywo powinno by rozkBadane w warstwie o jednakowej grubo[ci, przy u|yciu rwniarki, z zachowaniem wymaganych spadkw i rzdnych wysoko[ciowych. Grubo[ rozBo|onej warstwy luznego kruszywa powinna by taka, aby po jej zagszczeniu osignito wymagan grubo[. W miejscach, w ktrych widoczna jest segregacja kruszywa nale|y przed zagszczeniem wymieni kruszywo na materiaB o odpowiednich wBa[ciwo[ciach. Natychmiast po koDcowym wyprofilowaniu warstwy odsczajcej nale|y przystpi do jej zagszczenia. Zagszczanie warstw o przekroju daszkowym nale|y rozpocz od krawdzi i stopniowo przesuwa pasami podBu|nymi cz[ciowo nakBadajcymi si, w kierunku jej osi. Zagszczanie nawierzchni o jednostronnym spadku nale|y rozpoczyna od dolnej krawdzi i przesuwa pasami podBu|nymi cz[ciowo nakBadajcymi si, w kierunku jej grnej krawdzi. Nierwno[ci lub zagBbienie powstaBe w czasie zagszczania powinny by wyrwnywane na bie|co przez spulchnienie warstwy kruszywa i dodanie lub usunicie materiaBu, a| do otrzymania rwnej powierzchni. W miejscach niedostpnych dla walcw warstwa odsczajca powinna by zagszczana pBytami wibracyjnymi lub ubijakami mechanicznymi. Zagszczanie nale|y kontynuowa do osignicia wskaznika zagszczenia nie mniejszego od 1,0 wedBug normalnej prby Proctora, przeprowadzonej wedBug PN-B-04481. Wskaznik zagszczenia nale|y okre[la zgodnie z BN-77/8931-12. W przypadku gdy gruboziarnisty materiaB wbudowany w warstw odsczajc lub odcinajc uniemo|liwia przeprowadzenie badania zagszczenia wedBug normalnej prby Proctora, kontrol zagszczenia nale|y oprze na metodzie obci|eD pBytowych. Nale|y okre[li pierwotny i wtrny moduB odksztaBcenia warstwy wedBug BN-64/8931-02. Stosunek wtrnego i pierwotnego moduBu odksztaBcenia nie powinien przekracza 2,2. Wilgotno[ kruszywa podczas zagszczania powinna by rwna wilgotno[ci optymalnej z tolerancj od  20% do +10% jej warto[ci. W przypadku, gdy wilgotno[ & h $jPFf\`p.@!2!"N#$''9F^HHKLNNNN0QQRR\T`TWWXXXX\\``0ffTilij@jkl>opot hEH*U hEH*h 8hE hE5\FlnZ  b  h P $VPDF` & Fgd 8 & FtBfBbR ^ph,.,.@j  & FX^X & F & Fj !!!!p"""",##$B%%&$'p'$((~))*D+,:,, & F & F^ & F,-f."/X/00>11~28334N566|7~768n8&99FnGH^HH~II & F^ kruszywa jest wy|sza od wilgotno[ci optymalnej, kruszywo nale|y osuszy przez mieszanie i napowietrzanie. W przypadku, gdy wilgotno[ kruszywa jest ni|sza od wilgotno[ci optymalnej, kruszywo nale|y zwil|y okre[lon ilo[ci wody i rwnomiernie wymiesza. Utrzymanie warstwy odsczajcej i odcinajcej Warstwa odsczajca i odcinajca po wykonaniu, a przed uBo|eniem nastpnej warstwy powinna by utrzymywana w dobrym stanie. W przypadku warstwy z kruszywa dopuszcza si ruch pojazdw koniecznych dla wykonania wy|ej le|cej warstwy nawierzchni. Koszt napraw wynikBych z niewBa[ciwego utrzymania warstwy obci|a Wykonawc robt. Kontrola jako[ci robt Badania przed przystpieniem do robt Przed przystpieniem do robt wykonawca powinien wykona badania kruszyw przeznaczonych do wykonania robt i przedstawi wyniki tych badaD In|ynierowi. Badania te powinny obejmowa wszystkie wBa[ciwo[ci kruszywa okre[lone w p. 6.2. 6.2. Badania w czasie robt 6.2.1. Czstotliwo[ oraz zakres badaD i pomiarw Czstotliwo[ oraz zakres badaD i pomiarw dotyczcych cech geometrycznych i zagszczenia warstwy odsczajcej i odcinajcej podaje tablica 1. Tablica 1. Czstotliwo[ oraz zakres badaD i pomiarw warstwy odsczajcej i odcinajcej. L.p.Wyszczeglnienie badaD i pomiarwMinimalna czstotliwo[ badaD i pomiarw1.Szeroko[ warstwy10 razy na 1km2.Rwno[ podBu|naCo 20m na ka|dym pasie ruchu3.Rwno[ poprzeczna10 razy na 1km4.Spadki poprzeczne 1)10razy na 1km5.Rzdne wysoko[cioweCo 25m w osi jezdni i na jej krawdziach dla autostrad i drg ekspresowych, co 100m dla pozostaBych drg6.UksztaBtowanie osi w planie 1)Co 25m w osi jezdni i na jej krawdziach dla autostrad i drg ekspresowych, co 100m dla pozostaBych drg7.Grubo[ warstwyPodczas budowy : W 3 punktach na ka|dej dziaBce roboczej, lecz nie rzadziej ni| raz na 400m Przed odbiorem : W 3 punktach, lecz nie rzadziej ni| raz na 2000m8.Zagszczenie, wilgotno[ kruszywaW 2 punktach na dziennej dziaBce roboczej, lecz nie rzadziej ni| raz na 600m 1) - Dodatkowe pomiary spadkw poprzecznych i uksztaBtowania osi w planie nale|y wykona w punktach gBwnych lukw poziomych. 6.2.2. Rwno[ warstwy Nierwno[ci podBu|ne warstwy odsczajcej i odcinajcej nale|y mierzy 4 metrow Bat zgodnie z norm BN-68/8931-04 [7] Nierwno[ci poprzeczne warstwy odsczajcej i odcinajcej nale|y mierzy 4 metrow Bat. Nierwno[ci nie mog przekracza 20mm. Spadki poprzeczne Spadki poprzeczne warstwy odcinajcej i odsczajcej na prostych i Bukach powinny by zgodne z dokumentacj projektow z tolerancj 0,5%. 6.2.4. Grubo[ warstwy Na wszystkich powierzchniach wadliwych pod wzgldem grubo[ci Wykonawca wykona napraw warstwy przez spulchnienie warstwy na gBboko[ci co najmniej 10cm uzupeBnienie nowym materiaBem o odpowiednich wBa[ciwo[ciach, wyrwnanie i ponowne zagszczenie. Roboty te Wykonawca wykona na wBasny koszy. Po wykonaniu tych robt nastpi ponowny pomiar i ocena grubo[ci warstwy, wedBug wy|ej podanych zasad na koszt Wykonawcy. 6.2.5. Zagszczenie warstw Wskaznik zagszczenia warstwy odsczajcej i odcinajcej okre[lony wg BN-77/8931-12 nie powinien by mniejszy od 1. Je|eli jako kryteriu dobrego zagszczenia warstwy stosuje si porwnanie warto[ci moduBw odksztaBcenia, to warto[ stosunku wtrnego do pierwotnego moduBu odksztaBcenia okre[lonych zgodnie z norm BN-64/8931-02 nie powinna by wiksza od 2.2. Wilgotno[ kruszywa w czasie zagszczania nale|y bada wedBug PN-B 6714-17. Wilgotno[ kruszywa powinna by rwna wilgotno[ci optymalnej z tolerancj od  20% do +10%. Zasady postpowania z odcinkami wadliwie wykonanymi Wszystkie powierzchnie ktre wykazuj wiksze odchylenia cech geometrycznych od okre[lonych w punkcie 6.2. powinny by naprawione przez spulchnienie do gBboko[ci co najmniej 10cm, wyrwnanie i powtrne zagszczenia. Dodanie nowego materiaBu bez spulchnienia wykonanej warstwy jest niedopuszczalne. Obmiar robt Jednostk obmiarow jest m (metr kwadratowy) warstwy odsczajcej i odcinajcej Odbir robt Roboty uznaje si za wykonane zgodnie z dokumentacj projektow, SST i wymaganiami In|yniera, je|eli wszystkie pomiary i badania z zachowaniem tolerancji wg pkt. 6 daBy wyniki pozytywne. Podstawa pBatno[ci Cena wykonania 1m warstwy odcinajcej z kruszywa obejmuje _ prace pomiarowe, dostarczenie i rozBo|enie na uprzednio przygotowanym podBo|u warstwy materiaBu o grubo[ci i jako[ci okre[lonej w specyfikacji technicznej, wyrwnanie uBo|onej warstwy do wymaganego profilu, zagszczenie wyprofilowanej warstwy, przeprowadzenie pomiarw i badaD laboratoryjnych wymaganych w specyfikacji, utrzymanie warstwy. Przepisy zwizane Normy 1. PN-B-04481 Grunty budowlane. Badanie prbek gruntu. 2. PN-B-06714-17 Kruszywa mineralne. Badania. Oznaczanie wilgotno[ci. 3. PN-B-11113 Kruszywa mineralne. Kruszywo naturalne do nawierzchni drogowych. Piasek. 4. BN-64/8931-02 Drogi samochodowe. Oznaczanie moduBu odksztaBcenia nawierzchni podatnych i podBo|a przez obci|enie pByt. 5. BN-68/8931-04 Drogi samochodowe. Pomiar rwno[ci nawierzchni planografem i Bat. 6. BN-77/8931-12 Oznaczanie wskaznika zagszczenia gruntu. IJKKKKLnL$MMN.OOzP|P0Q:Q~QQ $$If^a$ & F & F^QQQQR~qqq $$If^a$kd$$IfFF #06    4 FaRR"RDR~R~qqq $$If^a$kd$$IfFF #06    4 Fa~RRRRR~qqq $$If^a$kdH$$IfFF #06    4 FaRRRRS~qqq $$If^a$kd$$IfFF #06    4 FaSS SHST~qqq $$If^a$kd$$IfFF #06    4 FaTT"TLTbT4U~qqqq $$If^a$kd4$$IfFF #06    4 Fa4U6UgghRiTini & F & Fnijj,jjkkklllm0nzno:oodopoop6qqBrrsX^X & F & F & F^sttX^X 1h. A!"#$%$$If!vh5*5* 5#v*#v* #v:V F06544 F$$If!vh5*5* 5#v*#v* #v:V F06544 F$$If!vh5*5* 5#v*#v* #v:V F06544 F$$If!vh5*5* 5#v*#v* #v:V F06544 F$$If!vh5*5* 5#v*#v* #v:V F06544 F$$If!vh5*5* 5#v*#v* #v:V F06544 F$$If!vh5*5* 5#v*#v* #v:V F06544 F$$If!vh5*5* 5#v*#v* #v:V F06544 F$$If!vh5*5* 5#v*#v* #v:V F06544 FJ@J StandardowyCJ_HaJmHsHtHJAJ Domy[lna czcionka akapituTi@T  Standardowy :V 44 la ,k@, Bez listy RC@R Tekst podstawowy wcity ^6067FWD] 4QYS[!3L1)A/ 4 F 5 @ T 8 j k } @DkLy3[?Gn7L QBz(V./014GVWZo}~  " !?!@!C!e!!!! "?"@"A"Y"""N#a###$O$f$$%r%%%E&`&{&&'l''(7((( )=)))?******+b+++++:,K,, -.-z-------9.../p///80000 0000 0000 00000 0000 00000 0 000 000 0000000000 00000000 000 0 0 00 00000 0 0k 000000 0k 0000000000000000000000000000000000 0 0000000 0 0000000000 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 00 0 0 0 0 0000 0 0 0 0 0 00000000000 000000000000000000000 000000 000 00000 00 0 0 0 0 0 000 0 0000000000tj ,IQR~RRST4UVWh[nist !";<=>?@ABCDEFGt1BHSmy pu'.'6'((**++//807@" ck]een+1w3?AN O V 5 > @ F T X B L NQ"Vc =Een \i&1DKW`MV/F*/  ! !!!""A"I"""Y#`#$$^$f$$$'%3%|%%%%O&T&t&{&&&v'~''''(.((([)m)))))))k+v+++:,?,K,W,,, --.-=-z----- .9.[.}......8/C/p/////0807I)01CD\3V)A K14WZ  " !A"l"Y#l#E&_&(K(((z--..801B80b\ N#` 8 t@ULM:vf&kTt.+Zcah?@ABCDEFGHJKLMNOPRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqstuvwxy{|}~Root Entry FData I1TableQr@WordDocument"SummaryInformation(rDocumentSummaryInformation8zCompObjj  FDokument Microsoft Word MSWordDocWord.Document.89q